mitt möte i skogen

Mina härliga söndagspromenader fortsätter. Det är jag, naturen och sommarpratarna i öronen. Denna gång var det Christine Meltzer som fick följa med mig på min långa powerwalk. Hon pratade mycket om sina rädslor i sitt program och idag blev jag rädd. Ensam i skogen mötte jag en stor ensam hund, det såg ut som en blandning av dobermann och jag vet inte vad. Hjälp va rädd jag blev. Jag stannade till och funderade på hur jag skulle göra, bestämde mig för att gå lugnt förbi. Allt gick bra! Jag mötte en man några meter bort och drog ur hörlurarna ur öronen och frågade om det var hans hund. - Ja svarade mannen och då sa jag att det är ganska otäckt att möta hans hund helt ensam. Han ropade till sig hunden och sa att han skulle ha hunden mer nära sig. Vad är det med alla Stockholmare? det är lösa hundar överallt när man går. Jag vet inget annat ställe i Sverige där man låter sina hundar springa lösa som här. Det är faktiskt inte okej, är det inte lag på att hålla hundar kopplade?

Kolla in min arm, smart förvaring till nycklar när man tränar, det är alltid ett problem att man inte har någonstans att lägga nyckeln. Men nu har jag fixat det, från Röhnisch Sportswear!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0